exhibition stand
douro valley
douro valley
client
Instituto dos Vinhos do Douro e Porto
year
2009
credits
Miguel Palmeiro
with:
Paulo Neves
with:
Paulo Neves
Integrated solution for an exhibition stand capable of giving a continuous and systematic response to all needs for public display and promotion of the Port and Douro Wines in fairs and international events dedicated to wine in 2011/2012.
The proposed stand bases its spatial and constructive concept on modularity and repetition. Using modular construction solutions, made of stainless steel and aluminum, the system allows the systematic reuse of all its components, admitting many configurations.
In parallel, a new visual identity for Douro Valley was developed. The Port and Douro brand is indelibly linked to the Port Wine identity, with its British character, visible in all of its communication.
The proposed stand bases its spatial and constructive concept on modularity and repetition. Using modular construction solutions, made of stainless steel and aluminum, the system allows the systematic reuse of all its components, admitting many configurations.
In parallel, a new visual identity for Douro Valley was developed. The Port and Douro brand is indelibly linked to the Port Wine identity, with its British character, visible in all of its communication.
Solução integrada para um stand capaz de dar uma resposta contínua e sistemática a todas as necessidades de exposição pública e promoção dos Vinhos do Porto e do Douro em feiras e eventos internacionais dedicados ao vinho em 2011/2012.
O stand proposto baseia-se no conceito espacial e construtivo sobre modularidade e repetição. Usando soluções de construção modular, construídas em aço inoxidável e alumínio, o sistema permite a reutilização sistemática de todos os seus componentes, permitindo muitas configurações.
Paralelamente, foi desenvolvida uma nova identidade visual para o Vale do Douro. A marca do Porto e do Douro está indelevelmente ligada à identidade do Vinho do Porto, com o seu carácter britânico, visível em toda a sua comunicação.
O stand proposto baseia-se no conceito espacial e construtivo sobre modularidade e repetição. Usando soluções de construção modular, construídas em aço inoxidável e alumínio, o sistema permite a reutilização sistemática de todos os seus componentes, permitindo muitas configurações.
Paralelamente, foi desenvolvida uma nova identidade visual para o Vale do Douro. A marca do Porto e do Douro está indelevelmente ligada à identidade do Vinho do Porto, com o seu carácter britânico, visível em toda a sua comunicação.