casa de l cura

identity, digital,
environment, furniture

client
Gestidelcura

year

2013 / 2015

credits

Emídio Cardeira
Miguel Palmeiro
Pedro Sousa
with:
João Carlos dos Santos (architecture)

link

Casa de L Cura (Priest’s House) is a small guesthouse located in Genísio Village, Trás-os-Montes, Portugal. In addition to leisure and relaxing activities at the diversified local nature, guests are invited to participate in agricultural chores — a direct interaction with farming production using its cultural and social manifestations as a mean of relaxation. Though Casa de L Cura — Priest’s House — has no religious purposes, its name is inevitably linked to it. Like a community Priest, Casa de L Cura acts as an intermediary between (stressed) daily routine and ease of mind.

The logo is the result of the name's graphic transcription: the House, icon for Casa (House) and Wheat and Wine, two Christian archetypes, to represent the Priest. Wheat and Wine are also metaphors for the two main goods of Casa de L Cura — food and beverage. Beyond adopting different compositions the logo can also be used by combining new symbols to represent services or products. This framework was used to develop all the graphic communication system for Casa de L Cura.
Casa de L Cura é uma pequena guesthouse localizada em Genísio, Trás-os-Montes, Portugal. Aqui os seus hospedes, para além de actividades de relaxamento e lazer relacionadas com a variada natureza local, são convidados a participar em tarefas de natureza agrícola, utilizando as suas manifestações sociais e culturais como formas de relaxamento. Apesar de não existir qualquer propósito religioso, este está invariavelmente relacionado com o seu nome, Casa de L Cura — Casa do Padre. Além de que a Casa, à semelhança de um Padre, actua como agente mediador entre o stress quotidiano e a serenidade mental.

O logotipo resulta da transcrição gráfica do nome Casa de L Cura: ícone de casa para Casa e ícones de Trigo e Vinho, dois arquétipos cristãos, para a representação de Padre (Cura). Vinho e trigo são também metáforas para as principais produções da Casa de L Cura — Comida e Bebida. Para além da possibilidade de o logotipo poder adoptar diferentes composições, é também possível combinar novos símbolos para representar produtos ou serviços da Casa. Esta estrutura foi utilizada para desenvolver todo o sistema de comunicação gráfico da Casa de L Cura.
share this project
view other projects