exhibition stand
vinhos do alentejo
vinhos do alentejo
client
Comissão Vitivinícola Regional Alentejana
year
2009
credits
Miguel Palmeiro
Pedro Sousa
Pedro Sousa
Proposal for an integrated stand solution able to give a continuous and systematic response to Alentejo’s wines needs for public promotion in national and international fairs and events of the wine sector.
The submitted stand has its spatial and constructive concept based on modularity and repetition, shaped as a huge container that will arrive at worldwide markets bringing in it the best of what is produced in Alentejo, suggesting the construction of a casual "cellar” environment.
Resorting to aluminum modular solutions, the system allows for reuse and systematic usage of all its components, enabling the stand assembly to take on many configurations and to adapt to the existing space.
The massive use of natural wood boards ensures a warm and cozy environment, where visitors will feel comfortable. Complementarily and by opting for a modern language, we positioned the representation of Vinhos do Alentejo in a scenario that acknowledges the market globalization. As a reminder of logistics atmosphere environments, the brand uses stencil techniques for on wood typographic reproduction.
The submitted stand has its spatial and constructive concept based on modularity and repetition, shaped as a huge container that will arrive at worldwide markets bringing in it the best of what is produced in Alentejo, suggesting the construction of a casual "cellar” environment.
Resorting to aluminum modular solutions, the system allows for reuse and systematic usage of all its components, enabling the stand assembly to take on many configurations and to adapt to the existing space.
The massive use of natural wood boards ensures a warm and cozy environment, where visitors will feel comfortable. Complementarily and by opting for a modern language, we positioned the representation of Vinhos do Alentejo in a scenario that acknowledges the market globalization. As a reminder of logistics atmosphere environments, the brand uses stencil techniques for on wood typographic reproduction.
Proposta para solução integrada de stand, capaz de dar uma resposta continuada e sistemática às necessidades de exposição e promoção pública dos Vinhos do Alentejo, em feiras e eventos nacionais e internacionais dedicados à fileira do vinho.
O stand proposto fundamenta o seu conceito espacial e construtivo na modularidade e repetição, formalizado num enorme contentor que chegará aos diversos mercados trazendo nele o que de melhor se produz no Alentejo, sugerindo a construção de um ambiente descontraído de “adega”.
Recorrendo a soluções construtivas modulares em alumínio, o sistema permite o reaproveitamento e reutilização sistemática de todos os seu componentes, permitindo a montagem do stand em inúmeras configurações e adaptando-o às mais diversas áreas disponíveis.
A utilização massiva de tábuas de madeira em estado natural garante a construção de um ambiente quente e acolhedor, onde o visitante se sentirá confortável. Complementarmente e optando por uma linguagem moderna, posicionámos a representação dos Vinhos Alentejanos num ambiente que reconhece a globalização do mercado. Evocando os ambientes do transporte de mercadorias a marca recorre a técnicas stencil de reprodução tipográfica sobre madeira.
O stand proposto fundamenta o seu conceito espacial e construtivo na modularidade e repetição, formalizado num enorme contentor que chegará aos diversos mercados trazendo nele o que de melhor se produz no Alentejo, sugerindo a construção de um ambiente descontraído de “adega”.
Recorrendo a soluções construtivas modulares em alumínio, o sistema permite o reaproveitamento e reutilização sistemática de todos os seu componentes, permitindo a montagem do stand em inúmeras configurações e adaptando-o às mais diversas áreas disponíveis.
A utilização massiva de tábuas de madeira em estado natural garante a construção de um ambiente quente e acolhedor, onde o visitante se sentirá confortável. Complementarmente e optando por uma linguagem moderna, posicionámos a representação dos Vinhos Alentejanos num ambiente que reconhece a globalização do mercado. Evocando os ambientes do transporte de mercadorias a marca recorre a técnicas stencil de reprodução tipográfica sobre madeira.