oeste portugal

identity, print, web design
client
Comunidade Intermunicipal do Oeste
year
2012
credits
Emídio Cardeira
Miguel Palmeiro
West Portugal is a network of multi-proposes, of a multiplicity of interest points and of singular destinations. Thereby, we see this proposed brand as a way for better communicate the region, boosting its future development.
There are several elements that could distinguish the western of Portugal: the Pear Rocha, the monastery of Alcobaça, or the traditional costume of Nazaré. But to synthesize the new logo solely in one element would be reductive and would leave indistinct all the other parts that comprise it.

The West of Portugal is only a point on the map, but actually zooming in this point will expand up to the 12 counties that comprise the region, all of them representing an interest point. In turn, these 12 points can be deployed into thousand of touristic and economic interesting sites: a beach, a favorite restaurant, a new company, etc...

The concept for West of Portugal's logo is grounded on this multiplicity of points that populate the region. The graphic communication is based on the new mechanisms of digital media and social networking, wherein passage of information is done faster and locations without any special features can become unique.

Nowadays, it’s increasingly clear the relevance of social media for the dissemination of information. Our proposal uses this attributes in a way it takes to itself all these advantages. The website will be an embodiment of the concept, a map, a region marked with multiple events from many different fields of action, from industry and regional development, to architecture and design, to gastronomy and tourism.
O Oeste de Portugal mais que uma área ou disciplina, é uma rede de propósitos múltiplos, de pontos de interesse e destinos singulares. Desta forma esta proposta para identidade do Oeste Portugal fortalece a melhor comunicação da região, potenciando meios para o desenvolvimento do futuro.
São diversos os elementos que poderiam identificar a região do Oeste, a pêra rocha, o mosteiro de Alcobaça, ou o traje típico de Nazaré. Mas na verdade sintetizar a nova identidade num elemento único seria redutor, remetendo para um segundo plano todos os outros elementos que a compõem.

O Oeste de Portugal é realmente um ponto ponto no mapa, mas na verdade esse ponto, funciona como um zoom, nos 12 concelhos que compõem a região, todos eles constituindo-se enquanto focos de interesse. Estes, por sua vez, podem ser desmultiplicados em milhares de pontos de interesse turísticos e económicos, uma praia, o restaurante preferido, uma nova empresa, etc.

O conceito para o logotipo do Oeste de Portugal baseia-se precisamente na multiplicidade de pontos que povoam a região. A opção gráfica baseia-se na narrativa dos novos mecanismos sociais, mais abrangentes, em que a passagem de informação é feita de forma mais rápida, em que locais sem uma condição especial se tornam únicos.

Hoje em dia é cada vez mais notório a importância dos meios sociais para a divulgação de informação. 
A proposta utiliza este recurso empregando-o de forma a tomar para si todas estas mais valias. O website será uma materialização do conceito, um mapa, uma região marcada com múltiplos eventos dos mais variados campos de acção, desde a indústria e o desenvolvimento regional, turismo, arquitectura e design, gastronomia até ao turismo.

© united by