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identity, digital
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NOMAD - EVASÃO E EXPEDIÇÕES 

year

2017
Nomad, based in Porto Portugal, could be described as a travel agency but in the most unconventional way. It’s not about sunny beaches or fancy resorts, it’s about trekking in Patagonia, climbing the Picos da Europa, experiencing India’s ancient ways and culture, journey through Madagascar or crossing the Greenland icebergs. It’s the experience and adventure of knowing our planet and its effect on our self. Besides the travelling experiences, Nomad also cultivates its sense of community and enriches it with exhibitions, talks, events, and planet conscious awareness ideals. The whole Nomad Experience is sum up in the tagline “Nomad — Novo ponto de vista/ Nomad — A new point of view”. A literal new point of view by travelling to an unknown place and a metaphorical traveller ‘s new point of view to reframe actions and ideals about the planet, society an the way of being. The new Logotype is materialized in the pause sign, in the idea of interruption of our daily routine, and between those bars takes place a Nomad experience. A lexicon of icons was created to better express each trip and to create a universal Nomad language. A new website, the centre of Nomad communication strategy, contact and selling point to all its clients/users, was design in accordance to the identity system creating an immersive experience structured by functionality.
A Nomad, sediada no Porto, poderia ser descrita como uma agência de viagens, mas da forma menos tradicional possível. A oferta não são viagens com praias solarengas ou resorts luxuosos. Na Nomad os destinos são caminhadas na Patagónia, subir os Picos da Europa, experienciar culturas esquecidas na Índia, jornadas em Madagáscar ou atravessar os Icebergs na Gronelândia. Para a Nomad a viagem é a aventura e o descobrimento da Terra e o efeito dessa experiência paradigmática para o viajante. Para além de viagens, a Nomad tem um papel bastante ativo, com exposições, conferencias, eventos ou consciencializações ambientais, na construção de uma expansiva comunidade Nomad. A experiência Nomad está resumida na sua assinatura “Nomad — Novo ponto de vista”. Um novo ponto de vista literal pela viagem que é feita para um novo destino, e um ponto de vista metafórico por a viagem poder atuar para o viajante como uma experiência que pode mudar a sua atitude para consigo, a sociedade e o planeta. O logótipo materializa-se no sinal de pausa, na ideia de intervalo da rotina diária e que nesse espaço acontece a experiência Nomad. Foi criado um léxico de icons para melhor expressar cada viagem e criar a língua Nomad. O novo website, eixo comunicacional, contacto e venda foi desenhado de acordo com o sistema de identidade criando uma experiência imersiva estruturada em padrões de funcionalidade.
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