alenquer

identity, print, digital
client
Município de Alenquer

year

2012

credits

Emídio Cardeira
Miguel Palmeiro
For Alenquer, a brand capable of showing the region’s potentialities.
A brand, even more than an image, is a set of perceptions and associations in people’s minds about a certain thing.

Conceiving Alenquer's brand requires thinking about its history, heritage, imaginary and economy. Factors which influence Alenquer's recognition as a region, as a brand.

We’ve found the argument for the communication of Alenquer in the graphical overview of these topics. A brand based on its past history but also capable of projecting into the future.

If the coat of arms was the reference to its history, the heritage was found in Alenquer's castle, and the vineyards wore used as a reference to the ancient way of life of locals, as well as to today’s opportunity for a new future economy.
Para Alenquer propusemos uma marca capaz de demonstrar as potencialidades da região do ponto de vista histórico, natural e económico.
Uma marca, mais do que uma imagem, é um conjunto das percepções e associações que residem no imaginário das pessoas sobre uma determinada coisa.

Uma marca para Alenquer requer pensar sobre a sua história, sobre o seu património, sobre o seu imaginário, sobre a sua economia. Factores que influenciam o seu reconhecimento enquanto sítio, região, enquanto marca.

Encontrámos, na síntese gráfica destes temas, argumento para a comunicação do Alenquer do passado, mas também capaz de o projectar para o futuro.

Se no brasão encontramos referência à história, no castelo encontramos o património e nos vinhedos uma indelével referência à forma de vida ancestral das gentes locais, hoje uma oportunidade para uma nova economia de futuro.
share this project
view other projects